Hema Aanvullend 3
Op deze kaart staan de belangrijkste kenmerken van Aanvullend 3 van Hema.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
Let op: deze kaart gaat alleen over de aanvullende verzekering en niet over de basisverzekering. Meer info: zorgverzekeringhema.nl.
Een basisverzekering vergoedt niet alle kosten. U kunt deze kosten verzekeren met een aanvullende verzekering. U kiest zelf of u een aanvullende zorgverzekering afsluit. Een basisverzekering is verplicht. Een aanvullende verzekering is niet verplicht.
Welke zorgkosten krijgt u vergoed? Dat leest u in het vergoedingenoverzicht.
De belangrijkste vergoedingen zijn:
U krijgt een vergoeding voor:
Kinderen tot 18 jaar: u krijgt van elke rekening voor orthodontie een vergoedingvergoeding van 100%. Wij vergoeden maximaal € 1.500 per persoon. Dit is een totaalbedrag per kind voor alle jaren dat u bij ons verzekerd bent.
Heeft u spoedeisende zorg in het buitenland nodig? Dan krijgt u een extra vergoeding, bovenop de basisverzekering. U krijgt deze vergoeding alleen als u tijdelijk in het buitenland bent voor maximaal 365 dagen.
Voor vrouwen van 21 jaar en ouder vergoeden wij de volgende anticonceptiemiddelen 100%:
Voor vrouwen tot 21 jaar vergoedt de basisverzekering deze anticonceptie.
Vaccinaties voorkomen dat u ziek wordt. U krijgt een vergoeding voor vaccinaties voor buitenlandse reizen. En voor advies over welke vaccinaties u nodig heeft.
Wij vergoeden maximaal € 150 per jaar.
Bevalling
Bevalt u in een ziekenhuis of geboortecentrum zonder dat dit medisch noodzakelijk is? Dan betaalt u een wettelijke eigen bijdrage in de basisverzekering. Deze aanvullende verzekering vergoedt 100% van de wettelijke eigen bijdrage.
Kraamzorg
Krijgt u kraamzorg? Dan betaalt u een wettelijke eigen bijdrage in de basisverzekering. Deze aanvullende verzekering vergoedt de eigen bijdrage voor kraamzorg:
Ook vergoeden we (gedeeltelijk): extra kraamzorg, borstvoedingsadvies en een kraampakket (gratis).
Voetzorg bij bepaalde aandoeningen (zoals reumatoïde artritis) bestaat uit podotherapie, podologie en orthopedische steunzolen. U krijgt een vergoeding tot maximaal € 150 per jaar.
Heeft u spoedeisende tandheelkundige zorg in het buitenland nodig? Dan vergoeden wij maximaal € 250 per jaar
Tandheelkundige zorg is spoedeisend als er sprake is van pijnklachten, zoals bij een ontsteking van de zenuw of tandvlees, het niet uitgesteld kan worden tot u weer in Nederland bent en het niet voorzien was dat deze tandheelkundige zorg nodig zou zijn.
Vergoedt de basisverzekering uw zorg? Dan vergoedt de aanvullende verzekering deze niet.
Zorg die wel verzekerd is, vergoeden wij niet altijd helemaal. Dit noemen we dekkingsbeperkingen. Hieronder staat welke dekkingsbeperkingen er zijn.
Stuurt de zorgverlener voor uw zorg een veel hogere rekening dan de meeste andere zorgverleners? Dan vergoeden wij maximaal het tarief dat in Nederland normaal is voor deze zorg.
Heeft uw zorg, geneesmiddel of hulpmiddel niet de kwaliteit die wij voor u willen? Dan vergoeden wij deze niet volledig. In de polisvoorwaarden leest u onze kwaliteitseisen.
Wij hebben afspraken gemaakt met een aantal zorgaanbieders. Hebben wij geen afspraak met uw fysiotherapeut? Dan vergoeden wij de kosten niet volledig.
Wilt u naar een zorgverlener waarmee wij afspraken hebben? U vindt deze op onze zorgvinder.
Uw kosten bij een zorgverlener waar wij geen afspraken mee hebben:
Voor sommige zorg heeft u een verwijzing van een zorgverlener nodig. Of toestemming van ons. Heeft u geen verwijzing of toestemming, dan krijgt u geen vergoeding. Het gaat om dieetpreparaten en voor vervoer vanuit het buitenland bij ziekte, ongeval of overlijden.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
Voor orthodontie krijgt u niet direct een vergoeding. Maar pas nadat u 1 jaar verzekerd bent. Dit noemen we wachttijd.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
U bent in Nederland verzekerd. Alleen de kosten van zorg geleverd in Nederland door een zorgaanbieder of leverancier gevestigd in Nederland worden vergoed.
Heeft u spoedeisende zorg nodig in het buitenland? En heeft u deze aanvullende verzekering? Dan krijgt u de kosten volledig vergoed.
Verandert er iets in uw huishouden (zoals geboorte, scheiding of overlijden)? Geef dat aan ons door. Dat kan via Mijn Zorgoverzicht of door te bellen met onze klantenservice.
Ontvangt u een rekening van een zorgverlener? Stuur deze dan naar ons. Dat kan via Mijn Zorgoverzicht of via de declaratie app. Dus niet per post.
Let op: U ontvangt het polisblad, rekeningen en declaratieoverzichten alleen digitaal.
Iedereen van 18 jaar en ouder moet premie betalen.
De verzekering begint op de datum die op uw polis staat. U kunt de verzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Zorg dat wij uiterlijk 31 december uw opzegging hebben ontvangen.
Overstapservice: meldt u zich uiterlijk 31 december aan bij een andere zorgverzekeraar? Dan zorgt uw nieuwe zorgverzekeraar dat uw verzekering bij ons stopt.
U kunt opzeggen per brief of per e-mail. Postbus 704, 7500 AS Enschede of via info@zorgverzekerdbijhema.nl. U kunt ook gebruik maken van de overstapservice bij uw nieuwe verzekeraar.