Menzis Aanvullend
Op deze kaart staan de belangrijkste kenmerken van de aanvullende verzekering Aanvullend van Menzis.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
Let op: deze kaart gaat alleen over de aanvullende verzekering en niet over de basisverzekering. Meer info: menzis.nl.
Een basisverzekering vergoedt niet alle kosten. U kunt deze kosten verzekeren met een aanvullende verzekering. U kiest zelf of u een aanvullende zorgverzekering afsluit. Een basisverzekering is verplicht. Een aanvullende verzekering is niet verplicht.
Welke zorgkosten krijgt u vergoed? Dat leest u in het vergoedingenoverzicht.
De belangrijkste vergoedingen zijn:
U krijgt een vergoeding voor:
Wij hebben afspraken gemaakt met een ruim aantal fysiotherapeuten.
75% van elke rekening voor tandartskosten wordt vergoed, tot maximaal € 250 per kalenderjaar. Hieronder valt onder andere de periodieke controle bij de tandarts, gebitsreiniging, vullingen en wortelkanaalbehandeling.
Kronen, bruggen, implantaten, protheses en parodontologische behandelingen vergoeden wij niet.
Heeft u spoedeisende zorg in het buitenland nodig? Dan krijgt u een extra vergoeding, bovenop de basisverzekering. U krijgt deze vergoeding alleen als u tijdelijk in het buitenland bent voor maximaal 365 dagen.
Tandartskosten na een ongeval wordt vergoed tot maximaal € 10.000 per ongeval.
Heeft u spoedeisende tandheelkundige zorg in het buitenland nodig? Dan vergoeden wij maximaal € 250 per kalenderjaar.
Tandheelkundige zorg is spoedeisend als er sprake is van pijnklachten, zoals bij een ontsteking van de zenuw of tandvlees, het niet uitgesteld kan worden tot u weer in Nederland bent en het niet voorzien was dat deze tandheelkundige zorg nodig zou zijn.
Bij medische noodzaak krijgt u vervoer vanuit het buitenland naar een instelling in Nederland vergoed.
U heeft recht op deze vergoeding als de medische noodzaak door de Alarmcentrale van Menzis is bepaald en zij ook het vervoer regelt.
Vergoedt de basisverzekering uw zorg? Dan vergoedt de aanvullende verzekering deze niet.
Zorg die wel verzekerd is, vergoeden wij niet altijd helemaal. Dit noemen we dekkingsbeperkingen. Hieronder staat welke dekkingsbeperkingen er zijn.
Stuurt de zorgverlener voor uw zorg een veel hogere rekening dan de meeste andere zorgverleners? Dan vergoeden wij maximaal het tarief dat in Nederland normaal is voor deze zorg.
Heeft uw zorg, geneesmiddel of hulpmiddel niet de kwaliteit die wij voor u willen? Dan vergoeden wij deze niet volledig. In de polisvoorwaarden leest u onze kwaliteitseisen.
Gaat u naar een fysiotherapeut waar wij geen afspraak mee hebben? Dan vergoeden wij 75% van de rekening.
Wij hebben afspraken gemaakt met een aantal zorgaanbieders. Hebben wij geen afspraak met uw fysiotherapeut? Dan vergoeden wij de kosten niet volledig.
Wilt u naar een zorgverlener waarmee wij afspraken hebben? U vindt deze op onze zorgvinder.
Voor sommige zorg heeft u een verwijzing van een zorgverlener nodig. Of toestemming van ons. Heeft u geen verwijzing of toestemming, dan krijgt u geen vergoeding. Op deze kaart geldt dit voor fysiotherapie na een ongeval, tandartskosten na een ongeval en voor vervoer vanuit het buitenland bij ziekte, ongeval of overlijden.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
Fysiotherapie of oefentherapie na een ongeval: u heeft toestemming van Menzis nodig. U kunt alleen naar een fysiotherapeut waar wij afspraken mee hebben.
De 1e 20 behandelingen bij specifieke aandoeningen en klachten: u moet voldoen aan de voorwaarden zoals gesteld in de Basisverzekering. U kunt alleen naar een fysiotherapeut waarmee wij afspraken hebben
U bent in Nederland verzekerd. Alleen de kosten van zorg geleverd in Nederland door een zorgaanbieder of leverancier gevestigd in Nederland worden vergoed.
Heeft u spoedeisende zorg nodig in het buitenland? En heeft u deze aanvullende verzekering? Dan krijgt u de kosten volledig vergoed.
Verandert er iets in uw huishouden (zoals een adreswijziging, geboorte, scheiding of overlijden)? Geef dat aan ons door. Dat kan via Mijn Menzis of door te bellen met onze klantenservice.
Ontvangt u een rekening van een zorgverlener? Stuur deze dan naar ons. Dat kan via Mijn Menzis, de Menzis declaratie app of per post. Postbus 75000, 7500 KC, Enschede.
Iedereen van 18 jaar en ouder moet premie betalen. U kunt kiezen hoe u betaalt:
U kunt kiezen hoe u betaalt:
De verzekering begint op de datum die op uw polis staat. U kunt de verzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Zorg dat wij uiterlijk 31 december uw opzegging hebben ontvangen.
Overstapservice: meldt u zich uiterlijk 31 december aan bij een andere zorgverzekeraar? Dan zorgt uw nieuwe zorgverzekeraar dat uw verzekering bij ons stopt.
U kunt opzeggen per brief of per e-mail. Postbus 75000, 7500 KC Enschede of via menzis.nl/contact. U kunt ook gebruik maken van de overstapservice bij uw nieuwe verzekeraar.