Over deze kaart

Op deze kaart staan de belangrijkste kenmerken van de module Bril en lenzen 100 - Pearl & GrandOptical van Ik kies zelf van a.s.r.
Wilt u meer weten? Leest u dan de polisvoorwaarden.
Let op: deze kaart gaat alleen over de aanvullende verzekering en niet over de basisverzekering. Meer info: www.asr.nl.

Welke soort verzekering is dit?

Een basisverzekering vergoedt niet alle kosten. U kunt deze kosten verzekeren met een aanvullende verzekering. U kiest zelf of u een aanvullende zorgverzekering afsluit. Een basisverzekering is verplicht. Een aanvullende verzekering is niet verplicht.

Wat is verzekerd?

Welke zorgkosten krijgt u vergoed? Dat leest u in het vergoedingenoverzicht.

De belangrijkste vergoedingen zijn:

Brillen en contactlenzen

Exclusieve korting op brillen en lenzen in de winkels van Pearle Opticiens en GrandOptical.

Bij aankopen van een halfjaar- of jaarpakket met zachte dag-, week-, of maandlenzen ontvang je maximaal  100,- korting.
Bij aankoop van een complete enkelvoudige of multifocale bril met dunne glazen ontvang je maximaal 100,- korting.
De korting is afhankelijk van het gekozen glaspakket.

Daarnaast kom je nog steeds in aanmerking voor eventuele kortingen vanuit Pearle Opticiens of GrandOptical. De korting van de module ontvang je op bovenop lopende kortingen van de winkels!

Wat is niet verzekerd?

Deze module vergoedt geen kosten die al onder de basisverzekering vallen.

De vergoeding geldt niet voor:
-Losse glazen of losse monturen
-Losse aankopen van lenzen (dus geen pakket)
-Harde lenzen, jaarlenzen en nachtlenzen
-Lenzen via het lenzenabonnement van Pearle of GrandOptical
-Lenzenvloeistof
-Kinderbrillen
-Meta AI Glasses; Ray-Ban Authentic, Stellest glazen en Alain Mikli

Zijn er dekkingsbeperkingen?

De korting is alleen geldig in de winkels en is niet bij online aankopen.

De korting is afhankelijk van het gekozen glaspakket.
Kiest u bij Pearle voor het glaspakket Basis of Brons? Dan ontvangt u maximaal €75,-vergoeding.
Kies u bij GrandOptical voor het glaspakket Easy? Dan ontvangt u maximaal €75,-vergoeding.

Waar ben ik gedekt?

U bent in Nederland verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Verandert er iets in uw huishouden (zoals een adreswijziging, geboorte, scheiding of overlijden)? Geef dat aan ons door. Dat kan via Mijn Zorg.

Ontvangt u een rekening van een zorgverlener? Stuur deze dan naar ons. Dat kan via de app of via Mijn Zorg.

Hoe en wanneer betaal ik?

Iedereen van 18 jaar en ouder moet premie betalen.

  • Betalen kan via automatische afschrijving
  • Betaalt u niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

U kunt kiezen hoe u betaalt:

  • per maand
  • per drie maanden
  • per half jaar
  • per jaar

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op uw polis staat. U kunt de verzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Zorg dat wij uiterlijk 1 februari uw opzegging hebben ontvangen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt opzeggen via Mijn Zorg. U kunt ook gebruik maken van de overstapservice bij uw nieuwe verzekeraar.